Follow by Email

Follow by Email

Search This Blog

Friday, 31 May 2013

10 Essential Microsoft Excel 2010 Tips for Beginners

excel 
 
I think this article is useful for beginners, intermediate and even advanced.  I transcribe original  in English
If words like “grids,” “cells,” “data,” and “formula” crawl under your skin like a bad case of the heebie-jeebies, chances are you’ve been a victim of Microsoft Excel. A bad experience with Excel can haunt you the same way the smell of a certain alcohol turns your stomach years after the last time you overindulged.
Microsoft Excel, one of the foundational programs in Microsoft Office, is a wickedly powerful program—”wicked” in that it can do dozens upon dozens of time-saving stunts that most people, unfortunately, never learn. What’s more, when you do learn a new trick in Excel, you can forget it within days if you don’t practice it. It’s a matter of use-it-or-lose-it. The ten essential tips and tricks in this article are here to stay; you might want to bookmark this page so you can refer back to the instructions and helpful screenshots for a day when you’re skills get rusty.
While beginners can appreciate the ten tips we’ve put together here for you, intermediate and advanced users may also discover something new, too. Some examples of what’s covered in this list of tips are: how to customize Excel’s default workbook, how to toggle between results and the formula that create them, and how to alphabetize or sort (i.e., “filter”) a spreadsheet based on a single column’s data. If those tips sound too rudimentary for you, see the end of this article for links to other tips for intermediate and advanced Excel users. You can either read our tips in the slideshow below or page through them in the Table of Contents
 
Contents:
By Jill Duffy, Edward Mendelson
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2386988,00.asp

Deja un comentario








    10 Consejos esenciales para principiantes de Microsoft Excel 2010

    excel
     
     
    Si palabras como “redes”, “células”, “datos”, y arrastre “fórmula”  están debajo de su piel, como un caso grave de pelos de punta, lo más probable es que usted ha sido víctima de Microsoft Excel. Una mala experiencia con Excel puede perseguir de la misma forma en que el olor de un determinado alcohol revuelve  su estómago  años después de la última vez que se excedió.
    Microsoft Excel, uno de los programas fundamentales de Microsoft Office, es una maldad potente programa-”malo”, ya que puede hacer docenas y docenas de trucos de ahorro de tiempo que la mayoría de la gente, que por desgracia, nunca aprenden. Es más, cuando logra  aprender un nuevo truco en Excel, puede olvidarselo que en cuestión de días, si no lo practica. Es una cuestión de use-ésto-o-pierda-ésto.
    Los diez consejos básicos y trucos en este artículo están aquí para quedarse, es posible que desee marcar esta página para que pueda hacer referencia a las instrucciones y capturas de pantalla útiles para un día cuando estás habilidades se le oxiden
    Mientras que los principiantes pueden apreciar los diez consejos que hemos puesto juntos a su disposición, los usuarios intermedios y avanzados también pueden descubrir algo nuevo, también. Algunos ejemplos de lo que está cubierto en esta lista de consejos son: cómo personalizar libro de trabajo de Excel por defecto, la forma de alternar entre los resultados y las fórmulas que los crean, y cómo ordenar alfabéticamente o especie (es decir, “filtros”) una hoja de cálculo en base a un solo los datos de la columna. Si los consejos suenan demasiado rudimentario para usted, vea el final de este artículo para obtener enlaces a otros consejos para los usuarios intermedios y avanzados de Excel. Usted puede leer nuestros consejos en la presentación de diapositivas o una página a través de ellos en la tabla de contenido
    Contents:
    Por Jill Duffy, Edward Mendelson
    http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2386988,00.asp

    Deja un comentario